Mozky, mozky, mozky

Včera jsem si opravdu užil setkání klubu Jackpot Speakers. Tento klub Toastmasters funguje značně odlišně než můj klub, zaměřuje se silně na kritiku a diskusi a na formální strukturu typické schůzky Toastmasters. Linda Bownsová a Jeff Lowe, první a třetí místo vítězů v soutěži zmíněných v předchozím příspěvku, se oba zúčastnili, takže jsme byli všichni mezi třemi nejlepšími. Diskutovali jsme o projevech druhého i o samotné soutěži. Strávili jsme zhruba hodinu, když jsme probírali Lindinovu řeč, abychom jí pomohli se zlepšit, protože bude reprezentovat celou divizi (asi 25 klubů celkem) v okresní soutěži 6. listopadu. Lindina řeč byla až neuvěřitelně dobrá, ale my jsme všichni přispěli mnoha myšlenkami k tomu, aby to dokázala ještě lépe. Po dvouhodinové diskuzi jsem odešel na cca 30 minut a provedl přípravu mozku a dostal spoustu vynikajících rad a nápadů. Je úžasné, že můžu chodit s lidmi, kteří mají v této oblasti více než desetkrát více zkušeností. Učení se od takových lidí je velkou zkratkou k úspěchu v každém úsilí.

Použil jsem stejný přístup, když jsem se snažil v roce 1999 pracovat na plný úvazek z sharewarových her. V době, kdy jsem vydělával z prodeje sharewaru pouze 300 dolarů za měsíc, ale chtěl jsem se dostat na minimálně 10ti násobek této částky, abych si sám sebe vůbec vážil. Tak jsem se dostal do diskusních skupin členů Association of Shareware Professionals (od roku 1996 jsem byl členem, ale až do roku 1999 jsem ho nikdy nevyužil) a identifikoval jsem lidi, kteří zřejmě vydělávali nejméně 50-100 tisíc dolarů za rok z prodeje shareware. Pak jsem se rozhodl využít jejich mozky co nejvíce, většinou tím, že jsem se zapojil do e-mailových dialogů. Ale pokud nikdo neví, kdo jste, pak nebudete mít příliš dobré rady od úspěšných lidí. Tak jsem šel do rady ředitelů ASP. Ztratil jsem pouhé 4 hlasy, ale stále se mi to dařilo, protože jak běžel čas, dal jsem lidem vědět, kdo jsem. A o měsíc později jsem nakonec byl jmenován místopředsedou, takže mi dal větší vliv. Navíc jsem začal psát spoustu bezplatných článků pro newsletter ASP, takže jsem si vybudoval reputaci jako přispěvatel a ne jako pijavice. Nemůžete lidské mozky jen využívat, pokud jim na oplátku nic nedáte. Ale čistým výsledkem bylo, že bych mohl velmi snadno požádat o radu lidi, jejichž prodejní akcie byly 10x vyšší než mé.

Tento přístup fungoval opravdu dobře – trvalo mi to jen asi šest měsíců a jeden produkt na získání větších příjmů z sharewarového účtu. A pak jsem z toho odtamtud pokračoval, brzy se dostal na šest čísel za rok a vždy identifikoval lidi, kteří už dosáhli mé cílové úrovně příjmů.

Velká chyba, kterou lidé dělají při pokusu o zvýšení jejich úspěchu v určité oblasti, je, že se zeptají lidí, kteří nedosahují správných výsledků. Řekněme například, že nyní děláte $ 60 000 za rok a chcete vydělávat dvakrát tolik. Většina lidí se bude snažit získat radu od všech svých přátel, kteří vydělávají $ 50-90 000 za rok. A dostanou hodně rad. Ale bude to v zásadě bezcenné. Je mnohem lepší mluvit po dobu 15 minut s člověkem, který vydělává 150 000 dolarů za rok, než jen celý den hledat radu od lidí, kteří na této úrovni dosud nejsou. Možná to zní přehnaně, ale upřímně tomu nevěřím. Rád bych dostal odpověď na jednu nebo dvě otázky od někoho, kdo je v nějaké oblasti mnohem úspěšnější než já, než abych celý den povídal s lidmi, kteří jsou zhruba na mé vlastní úrovni.

Jeden podivný paradox je, že rada lidí, kteří jsou na vaší úrovni, často zní velmi dobře a rozumně. Ale je to často špatná rada v tom, že to může být mnohem obtížnější cesta k úspěchu a často to prostě nebude fungovat vůbec. Na druhou stranu, rada lidí, kteří jsou daleko před vámi, bude často zpočátku znít špatně nebo bezohledně, ale pokud ji skutečně aplikujete s trochou víry, často to funguje nádherně.

Zde je jednoduchý příklad:

Když jsem v polovině roku 1999 vydal Dweep, chtěl jsem rychle dosáhnout jeho vysokých prodejů. Proto jsem se radil s mnoha lidmi, jak to udělat. Lidé, kteří vydělávali $ 1000 nebo méně za měsíc z sharewaru (stejně jako já v té době), mi téměř vždycky dali představu o způsobech, jak bych mohl zlepšit samotnou hru. Zaměřili se na produkt a na další programování. Ale jedna osoba, na kterou jsem se zeptal, která vydělávala zhruba 10 000 USD za měsíc, mi řekla, abych přestal programovat a příštích několik měsíců strávil 80% svého pracovního času jen uvádění výrobku na trh. Říkal, že ho každý den uvádí na trh – získával další stránky, které se propojí s mými, snažil se získat vyšší pozici vyhledávačů, spoustu kontrolních kopií atd. Vzal jsem si jeho radu, protože už dosahoval výsledků, které jsem chtěl, a já věděl, že je upřímný. Takže v příštích šesti měsících jsem udělal něco jiného, ​​než se učit marketing a marketing pro hru. A ono to fungovalo. Nelíbilo se mi zpočátku trávit tak málo času programováním, ale nemohl jsem si stěžovat na měsíční nárůst výdělků a zákazníků. Kdybych se řídil radami svých vrstevníků, chápal jsem teď, tak bych dosáhl jen minimálních výsledků, i když jejich doporučení mi v té době zněla dobře. Zaměřování na produkt by bylo špatnou strategií – investoval bych spoustu času a energie a z toho všeho bych dostal velmi málo. Zaměření na marketing bylo pro mě obtížnější a nebylo to zpočátku taková odpověď, kterou jsem chtěl slyšet, protože jsem v té oblasti ještě nebyl příliš zkušený, ale bylo to právě to, na co jsem se měl zaměřit, abych dosáhl úrovně prodejů, jakou jsem chtěl.

Když mnoho lidí zahájí nové podnikání, pravděpodobně přestanou vnímat význam marketingu. V danou chvíli není vůbec zřejmé, jak důležitý je marketing, zejména pokud jste zamilovaní do vývoje nových produktů nebo služeb. Produkt je důležitý, ale bez dostatečného času a energie vynaložených na marketing, sotva někdo bude vědět o vašem produktu. Jay Abraham říká, že marketing je největší způsob, jak získat pákový efekt, když chcete zvýšit svůj prodej. Myslím, že má pravdu. Pokud váš produkt nebo služba nemá závažné nedostatky, můžete často získat mnohem větší pákový efekt z celého dne, týdne nebo měsíce investovaného do marketingu, než vylepšováním a zlepšováním samotného produkt či služby. Skutečnost, že je to poměrně neintuitivní, může pomoci vysvětlit, proč tolik nových projektů selhalo.

Ale trochu hlouběji, myslím, že existují i ​​jiné důvody, proč lidé nepožadují radu od těch, kteří vydělávají mnohem více než oni sami v dané oblasti. Jedním z nich může být určitý stupeň zastrašování. Jediné, co mohu navrhnout, je pokračovat ve své cestě, a pocitu strachu navzdory se ptát. Hlubší problém může být, že lidé nechtějí slyšet takovou radu, která jim pomůže čelit jejich vlastním slabostem. Například, pokud nejste dobří v marketingu nebo nemáte rádi marketing, pak slyšet někoho říkat, že je to klíč k většímu úspěchu, nemusí být to, co chcete slyšet. Takže je jednodušší poslouchat lidi, kteří vám říkají, abyste vylepšili váš produkt nebo službu, zvláště pokud je to již vaše silná stránka. Pokud však půjdete touto snadnější cestou, vždy budete na jeden krok vzdáleni od svých cílených výsledků. Po několika letech budete mít pocit, že jste uvízli na běžeckém trenažéru a děláte všechnu práci, která se vám nijak nepřibližuje. Uděláte toho spoustu, ale prostě to nebude mít velmi ty dobré výsledky. A důvod, proč se to stane, je často, že nevědomky modelujete lidi, kteří stagnují.

Hledání a uplatnění rady od těch, kteří již dosáhli výsledků, které chcete, zní jako zdravý rozum. Přesto to, co děláte důsledně, je něco jiného než běžné. Takže v tomto případě můžete natrefit na cosi v první chvíli podivného.

Tento přístup fungoval opravdu dobře – trvalo mi to jen asi šest měsíců a jeden produkt na získání větších příjmů z sharewarového účtu. A pak jsem z toho odtamtud pokračoval, brzy se dostal na šest čísel za rok a vždy identifikoval lidi, kteří už dosáhli mé cílové úrovně příjmů.

Velká chyba, kterou lidé dělají při pokusu o zvýšení jejich úspěchu v určité oblasti, je, že se zeptají lidí, kteří nedosahují správných výsledků. Řekněme například, že nyní děláte $ 60 000 za rok a chcete vydělávat dvakrát tolik. Většina lidí se bude snažit získat radu od všech svých přátel, kteří vydělávají $ 50-90 000 za rok. A dostanou hodně rad. Ale bude to v zásadě bezcenné. Je mnohem lepší mluvit po dobu 15 minut s člověkem, který vydělává 150 000 dolarů za rok, než jen celý den hledat radu od lidí, kteří na této úrovni dosud nejsou. Možná to zní přehnaně, ale upřímně tomu nevěřím. Rád bych dostal odpověď na jednu nebo dvě otázky od někoho, kdo je v nějaké oblasti mnohem úspěšnější než já, než abych celý den povídal s lidmi, kteří jsou zhruba na mé vlastní úrovni.

Jeden podivný paradox je, že rada lidí, kteří jsou na vaší úrovni, často zní velmi dobře
a rozumně. Ale je to často špatná rada v tom, že to může být mnohem obtížnější cesta
k úspěchu a často to prostě nebude fungovat vůbec. Na druhou stranu, rada lidí, kteří jsou daleko před vámi, bude často zpočátku znít špatně nebo bezohledně, ale pokud ji skutečně aplikujete s trochou víry, často to funguje nádherně.

Zde je jednoduchý příklad:

Když jsem v polovině roku 1999 vydal Dweep, chtěl jsem rychle dosáhnout jeho vysokých prodejů. Proto jsem se radil s mnoha lidmi, jak to udělat. Lidé, kteří vydělávali $ 1000 nebo méně za měsíc z sharewaru (stejně jako já v té době), mi téměř vždycky dali představu
o způsobech, jak bych mohl zlepšit samotnou hru. Zaměřili se na produkt a na další programování. Ale jedna osoba, na kterou jsem se zeptal, která vydělávala zhruba 10 000 USD za měsíc, mi řekla, abych přestal programovat a příštích několik měsíců strávil 80% svého pracovního času jen uvádění výrobku na trh. Říkal, že ho každý den uvádí na trh – získával další stránky, které se propojí s mými, snažil se získat vyšší pozici vyhledávačů, spoustu kontrolních kopií atd. Vzal jsem si jeho radu, protože už dosahoval výsledků, které jsem chtěl, a já věděl, že je upřímný. Takže v příštích šesti měsících jsem udělal něco jiného, ​​než se učit marketing a marketing pro hru. A ono to fungovalo. Nelíbilo se mi zpočátku trávit tak málo času programováním, ale nemohl jsem si stěžovat na měsíční nárůst výdělků
a zákazníků. Kdybych se řídil radami svých vrstevníků, chápal jsem teď, tak bych dosáhl jen minimálních výsledků, i když jejich doporučení mi v té době zněla dobře. Zaměřování na produkt by bylo špatnou strategií – investoval bych spoustu času a energie a z toho všeho bych dostal velmi málo. Zaměření na marketing bylo pro mě obtížnější a nebylo to zpočátku taková odpověď, kterou jsem chtěl slyšet, protože jsem v té oblasti ještě nebyl příliš zkušený, ale bylo to právě to, na co jsem se měl zaměřit, abych dosáhl úrovně prodejů, jakou jsem chtěl.

Když mnoho lidí zahájí nové podnikání, pravděpodobně přestanou vnímat význam marketingu. V danou chvíli není vůbec zřejmé, jak důležitý je marketing, zejména pokud jste zamilovaní do vývoje nových produktů nebo služeb. Produkt je důležitý, ale bez dostatečného času a energie vynaložených na marketing, sotva někdo bude vědět o vašem produktu. Jay Abraham říká, že marketing je největší způsob, jak získat pákový efekt, když chcete zvýšit svůj prodej. Myslím, že má pravdu. Pokud váš produkt nebo služba nemá závažné nedostatky, můžete často získat mnohem větší pákový efekt z celého dne, týdne nebo měsíce investovaného do marketingu, než vylepšováním a zlepšováním samotného produkt či služby. Skutečnost, že je to poměrně neintuitivní, může pomoci vysvětlit, proč tolik nových projektů selhalo.

Ale trochu hlouběji, myslím, že existují i ​​jiné důvody, proč lidé nepožadují radu od těch, kteří vydělávají mnohem více než oni sami v dané oblasti. Jedním z nich může být určitý stupeň zastrašování. Jediné, co mohu navrhnout, je pokračovat ve své cestě, a pocitu strachu navzdory se ptát. Hlubší problém může být, že lidé nechtějí slyšet takovou radu, která jim pomůže čelit jejich vlastním slabostem. Například, pokud nejste dobří v marketingu nebo nemáte rádi marketing, pak slyšet někoho říkat, že je to klíč k většímu úspěchu, nemusí být to, co chcete slyšet. Takže je jednodušší poslouchat lidi, kteří vám říkají, abyste vylepšili váš produkt nebo službu, zvláště pokud je to již vaše silná stránka. Pokud však půjdete touto snadnější cestou, vždy budete na jeden krok vzdáleni od svých cílených výsledků. Po několika letech budete mít pocit, že jste uvízli na běžeckém trenažéru a děláte všechnu práci, která se vám nijak nepřibližuje. Uděláte toho spoustu, ale prostě to nebude mít velmi ty dobré výsledky. A důvod, proč se to stane, je často, že nevědomky modelujete lidi, kteří stagnují.

Hledání a uplatnění rady od těch, kteří již dosáhli výsledků, které chcete, zní jako zdravý rozum. Přesto to, co děláte důsledně, je něco jiného než běžné. Takže v tomto případě můžete natrefit na cosi v první chvíli podivného.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

50% hotovo

Dokončete stahování: Vložte níže váš e-mail a klikněte na tlačítko pro přehrání audionahrávky.

Stáhněte si nyní ZDARMA audionahrávku

Ochrana údajů